2konvolutt

Helgenytt 14. april 2024

HELGENYTT -  12. april 2024 redaktør: Olav Øgreid

Informasjonsmail til alle medlemmer og venner

- Søndag 14. april

Vi samles til kveldsgudstjeneste kl 18.00. Diakon Olav Øgreid taler og leder. Musikk ved Kåre Øgreid. Kirkekaffe med nystekte vafler fra kl 17.15.

Ta ettermiddagskaffen i kirken. Velkommen innom til en hyggelig prat.

- Mandag 15. og Onsdag 17. april er det Samtalegrupper.

Er du i tvil, spør gruppeleder. Ønsker du å bli med i en gruppe, så snakk med prest Steinar eller diakon Olav.

Tirsdag 16. april  kl 11.15 er det Gågruppe for damer.

Møt opp ved tavlen på den øvre parkeringsplassen i Hvervenbukta. Ta med niste og sitteunderlag.

Dette er et godt, sosialt tiltak med mye humør og fellesskap. Kom og bli med!

- Onsdag 17. april er det Bamsestua kl 11 - 14.

Vi ønsker hjemmeværende barn med foreldre/besteforeldre velkommen.

- Torsdag 18. april Formiddagstreff kl 12 - 14

Dagens gjest er biskop em Helga Haugland Byfuglien med temaet «En biskop ser tilbake». God bevertning.

- Torsdag 18. april kl 19.00 samles Forvaltningskomiteen.

Kulturkveld med Iver Kleive og Knut Reiersrud ble en opplevelse av de store for alle som kom.

Vi fylte kirken til randen og fikk en kjempegod presentasjon av hva orgelet er godt for.

Menighetskonferanse mandag 29. april kl 19.00.

Dette er anledningen hvor alle rapporter og regnskap for 2023 presenteres. Møtet ledes av tilsynsprest Svein Veland. Alle opptatte medlemmer har stemmerett i møtet, men alle kan møte, stille spørsmål osv. Personalkomiteen samles kl 18.00. Rapportheftet vedlegges neste Helgenytt. Sett av kvelden!

Ledig prestestilling i Øståsen kirke.

På gudstjenesten sist søndag ble vi informert om at vår prest Steinar Hjerpseth avslutter sin tjeneste i menigheten 31/7.

Personalkomiteen i samarbeid med tilsynsprest Svein Veland jobber med å finne en løsning. Stillingen er utlyst på kirkens internettside, facebookside og er i Vårt Land idag. Vet du om noen som bør søke, så kan du gjerne videresende annonsen. Vi håper på en god løsning for menigheten.

Se utlysningen av stillingen