inspirasjonsdag-plakat-april-liten

Program for Inspirasjonsdagen 4. mai

Vi nærmer oss den store inspirasjonsdagen for misjon og bistand! Tid og sted: Lørdag 4. mai, klokken 12, i Metodistkirken i Oslo - Centralkirken.
Her finner du programmet for dagen, full av spennende og interssante innslag! Husk å kjøpe billett for å melde deg på!

Vi inviterer misjonsinteresserte til en temadag for å inspirere og informere. Samlingen vil ha et faglig innhold, med flere aktuelle og relevante foredrag og aktiviteter og vil reflektere den fornyelsen som nå finner sted i Misjonsselskapets prosjekter. Vi legger også vekt på servering av god mat, og kulturelt påfyll.

Program for dagen:

12.00 Velkommen, kaffe

Innledning: Velkommen og innledning til dagen v/Marianne Munz.

12:15: PID-modellen til å styrke sivilt samfunn - hvordan gjør PID seg fortsatt gjeldende i arbeidet med sosial endring? Vi spør Webster Mbira, prosjektleder i Zimbabwe, på Zoom.

13.15-14.00: Lett lunsj

14.00: Innlegg ved Safia Abdi Haase om kjønnsbasert vold i Norge, erfaringer, utfordringer, muligheter.

15:00: Pause

15:15: Innlegg om kjønnsbasert vold - globalt og i Norge. Elisabeth Ng Langdal, daglig leder i Mental Health and Human Rights Info, vil i samtale med Helen Christie, klinisk psykolog
gi et innblikk i arbeidet om hvordan støtte overlevere etter kjønnsbasert vold.

16:15: Innledning til gruppesamtaler med tema: misjonsengasjement i 2024.

• Kjønnsbasert vold – hvordan tar menighetene imot denne nye retningen og nye prosjekter?
  • Hvordan kan misjons/bistandsengasjement bidra til en sterkere VI-følelse i menigheten?
  • Diskutere globalt og lokalt misjonsengasjement. Hva engasjerer, responsen på ny retning og hvordan øke frivillighet og engasjement?

17.30: Pause før middag

18.00: Middag og hyggelig fellesskap

19:30: Konsert: Signatur - Gospelens historie. En musikalsk reise fra 1500-tallet og til i dag - om gospelmusikkens tilblivelse og historien rundt.

Velkommen til en inspirerende dag!

Kjøp billett her for å registrere deg!

Vi har lagt til rette for at man kan delta på hele arrangementet, eller på enkelte deler.