grisunger

Gaver som gjør verden litt bedre!

Det nærmer seg jul! Ved å kjøpe gavekort i vår nettbutikk vil gaven du gir bety mye, for mange!

Vi har i mange år gitt mulighet for å gi alternative gaver; det er allerede blitt en hyggelig tradisjon! Det er så mange av oss som har "alt", men vi liker likevel å bli husket og tenkt på. Derfor er det en glede å kunne få, - og gi, en meningsfull gave, ved at noen som virkelig trenger det blir den egentlige mottakeren!

Her presenterer vi Metodistkirkens Misjonsselskaps gavekort! Vi håper at mange vil finne glede i å gi bort en gave med håp og framtid; en gave som gjør verden litt bedre!

Flere gaver finner du ved å trykke på lenken nederst på siden og gå inn i nettbutikken.

Grisunger, kyllinger og kaniner på Mutambara

For å få ned spedbarns- og barseldødeligheten i Zimbabwe, skal alle førstegangsfødende og de som forventer komplikasjoner komme til fødeklinikken noen uker før fødselen. Her bor de på Waiting mothers' shelter, og en sånn ordning har vi også på Mutambara. Her vil de få den hjelpen de trenger. De gravide lager selv maten de spiser, men meningen er at de skal få mat på Mutambara Hospital, og slippe å bekymre seg for hvordan de skal skaffe mat. Denne bekymringen ligger nå på ledelsen på Mutambara, og de har satt i gang mange tiltak for bærekraftig forsyning av mat til de gravide. Foruten kjøkkenhage med grønnsaker som tomater og mais, driver de med oppdrett av grisunger, kyllinger og kaniner

4 kyllinger på Mutambara koster 100 kroner  2 kaniner på Mutambara koster 100 kroner  1 grisunge koster 300 kroner

Kirkebygging i Gbason Town, Liberia

Kirkelivet er veldig sentralt i Afrika, og i mange landsbyer finnes det en Metodistkirke. I landsbyen Gbason Town i Liberia ble kirken ødelagt etter krig og uro, men også vær og klima har gjort sitt. Det skal nå bygges en helt ny kirke sammen med lokalbefolkningen.

Denne gaven koster 200 kroner

Vannpumper

Rent vann er livsviktig for god helse! Ved å støtte bygging av vannpumper er vi med på å redusere og forebygge sykdom og død forårsaket av forurenset vann, og det blir lettere å opprettholde god hygiene. Skolebarn lærer bedre og er mer til stede i undervisningen når de ikke er tørste, eller ute og leter etter vann.

Når det bygges vannpumpe i landsbyen, slipper kvinner og barn å gå flere timer til nærmeste vannkilde. De kan bruke tiden sin på andre ting og utsettes heller ikke for faren for overgrep på veien.

Bidrag til vannpumpe koster 250 kroner

Skolesekk til barn i Sierra Leone og Liberia

Gjennom Partnership in Development programmene våre, bygges det flere skoler. I Vest Afrika er det mange barn som er foreldreløse etter ebolakatastrofen, eller har foreldre som ikke har råd til å sende dem på skolen. En skolesekk, med utstyr vil gjøre det mulig for flere barn å gå på skolen. Utdannelse gir barna sjansen til å komme seg ut av fattigdom og sikre seg et bedre liv!

En skolesekk koster 150 kroner

Kjøp gavekort i Metodistkirkens nettbutikk