Forsiden>Om Metodistkirken

Om Metodistkirken

2014-01-31

Vi tilhører Metodistkirken i verden, The United Methodist Church.

Vi bekjenner den kristne tro slik den kommer til uttrykk i de historiske kristne bekjennelser. Vi hører med i den evangeliske del av kristenheten.
Vi verdsetter fornuften og moderne vitenskap, men ser samtidig på Bibelen som Guds fullkommelige ord og vår overordnede guide og rettesnor til tro og liv.
Metodister har en engasjert tro og sterke overbevisninger, men vi vet samtidig at alt i verden ikke er svart eller hvitt. Vi er derfor villige til å stille spørsmål, og kjempe med vanskelige tema, og vi gjør det både med respekt og forståelse.
Metodister er kjent for sin vektlegging av personlig tro som leves ut i et konkret engasjement i og for verden.
Vi verdsetter relevant og god forkynnelse, levende gudstjenestefeiring, og har smågrupper der vi sammen kan støtte hverandre og utvikle oss som kristne.
Metodister sier velkommen til alle som vil lære Gud å kjenne og vandre sammen med andre som har erfart den levende Guden. Et liv på vei til Himmelen.

Nytt fra Metodistkirken
Angrepet i Oslo
25.06.2022
Metodistkirkens ledelse har sendt ut følgende kommentar om hendelsene i Oslo i natt: Les mer