Mennesker med

Forsiden>Det blir menighetstur - til Tjøme neste år! 13.-15. september 2024

Det blir menighetstur - til Tjøme neste år! 13.-15. september 2024

2023-08-28
Neste helg skulle 175 mennesker, blant dem ikke mindre enn 45 barn og unge under 20 år, dratt på menighetstur til Jeløy. Men dessverre måtte turen avlyses. Årsaken var at Frelsesarmeen for få uker siden bestemte at den tidligere folkehøgskolen på Jeløy allerede fra 1. september skal bli mottak for flyktninger. Det er arbeidet intenst for å finne et godt alternativ for oss.

Det blir menighetstur

- til Tjøme neste år!

Og nå har vi en god nyhet. Det blir menighetstur for den nye Metodistkirken i Oslo. Helgen 13. - 15. september 2024 drar vi til Scandic Hotel Havna på Tjøme.

Konklusjonen etter befaring er at Scandic Havna vil egne seg meget godt som arena for menighetstur. Vi vil kort og godt få et tilbud av høyere kvalitet enn det vi hadde fått på Jeløy - til samme pris.

Frelsesarmeen gjør det de har lovet: Dekker forskjellen i pris mellom en helg for 175 deltakere på Frelsesarmeens senter på Jeløy og på Havna hotell.

På Havna er det god hotellstandard for alle gjestene. Hotellet ligger i nydelig natur, med blant annet skjærgård, stier og grønne enger som inviterer til varierte utendørsaktiviteter. På Havna er det stor møtesal, flere rom til blant annet barne- og ungdomsaktiviteter, innendørs svømmebasseng - og store mingleområder med salonger og sittegrupper som vi med så mange turdeltakere vil få til egen disposisjon.

Store deler av programmet og det vi hadde planlagt for menighetsturen til Jeløy, kan vi justere og tilpasse til en tur neste år til Tjøme.

Så vi kan allerede begynne å glede oss! Og datoene kan gjerne noteres med en gang: 13. - 15. september 2024.