barnekoret_skala
Therese Bakko omgitt av spente og klare sangere.

- Vi gleder oss!

Nå nærmer det seg barnekorfestivalen i Larvik 8. til 10. mars.

På en torsdag med masse liv og korøvelser i Metodistkirken i Larvik, får vi snakke med Åse-Gro Blikstad og Therese Bakko. De to er noen av ildsjelene bak barnekorfestivalen i Larvik helgen 8. til 10. mars.

- Dette blir bra, sier de to. Det er menigheten vår i Larvik og barnekoret Skala som arrangerer, og de har fått med seg flere lokale kor og alt ligger til rette for at dette blir en opplevelse for alle som blir med.

- Nå er det ikke alle menigheter som har barnekor lenger, har dere et tips til de barna og foreldrene?
- Ja. Alle er hjertelig velkomne! Du kan melde deg på som foreldre/besteforeldre og barn. Da får dere vært med på festivalen, selv om dere ikke er med i kor til vanlig. Vi opplever at vi har et inkluderende og godt fellesskap her, så det går fint å komme uten å kjenne noen fra før, sier de.

- Hva er det som har fått dere til å satse på denne festivalen?
- Det er godt å ha et mål å arbeide sammen mot. Det er inspirerende, og vi tror dette er noe som vi trenger. Før var det så mange barn med og det var stadig noe som skjedde. Vi opplevde å være felleskor på helger med over 100 barn. Nå er det langt færre som synger i barnekor, men vi tror vi kan få til noe flott som er tilpasset vår tid.

- Vi er glade for alle som blir med på festivalen og de kommer på musikkgudstjenesten på søndag kl. 15.00. Dette blir bra! Det merker også barna i koret. De gleder seg og synger på sangene. De er varme i trøya og er spente på det som skal skje, avslutter de to.

Les mer om programmet for helgen og hva som skjer her: https://larvik.metodistkirken.no/larvikmetodistkirkenno/barnekorfestival

Tekst og foto: Karl Anders Ellingsen