Equmeniakyrkan i Sverige.

Alle hjemme etter bussulykke på vei fra nyttårsleir

En buss med leirdeltakere på vei hjem fra nyttårsleir med Equmeniakyrkan i Sverige havnet på taket søndag.

Biskop Christian Alsted sier i en kommentar på Facebook at "Jag tackar Gud för, att det inte gick värre, och ber om Hans helande och nåd över alla, som är drabbade av denna olyckan".

Det var søndag en buss med leirdeltakere veltet på vei hjem fra nyttårsleir med Equmeniakyrkan. En av ungdommene ble sendt med helikopter til sykehus med det som ble beskrevet som alvorlige skader. Hun er nå hjemme igjen og alle er svært takknemlige for at det gikk så bra med alle som var involvert.

Du kan lese mer om ulykken her.

Equmeniakyrkan er en økumenisk kirke dannet av flere kirkesamfunn i Sverige. Metodistkirken i Sverige er en av dem som var med og stifte den. Kirken er medlem av World Methodist Council og assosiert medlem av United Methodist Church, der vi er medlem.