allehelgensklang
Barokkanerne øver i Metodistkirken på Grünerløkka.

Allehelgensklang flyttes til Grünerløkka

Metodistkirken redder konserten til Barokkanerne - det noske barokkensemble.

I et nyhetsbrev skriver Barokkanerne:

Allehelgensklangen flyttes!
Vi gleder oss til helgens konserter i Oslo og Haugesund! Som et ledd i å holde strømkostnadene under kontroll har Oslo kommune vedtatt at temperaturen i kirkebygg ikke skal overstige 15 grader. Verken instrumenter eller stemmebånd trives optimalt under slike forhold, ei heller er det noen fest å være publikum. Vi har derfor valgt å flytte konserten til Metodistkirken på Grünerløkka (Thorvald Meyers gate 56A). Vi skulle gjerne hatt vakre Paulus kirke som ramme rundt konserten, men de praktiske hensyn ble avgjørende. Vi setter stor pris på at vi kunne få Metodistkirkens lokale på så kort varsel og dermed få en mer behagelig opplevelse for alle.

Allehelgensklangen var opprinnelig satt opp med 200 tilhørerplasser, men nå er antallet redusert til 140, så det er bare noen ytterst få billetter igjen. Førstemann til mølla!

Og til slutt, en gla'nyhet (tross alt!) fra kommunen: i førjulstiden skal temperaturen settes til 19 grader. Julekonsertene i Gamle Aker kirke vil derfor gå som planlagt.

Du kan lese mer om konserten her. God konsert!