oslo_roser
Fra gatene i Oslo i dagene etter 22. juli 2011.

Angrepet i Oslo

Metodistkirkens ledelse har sendt ut følgende kommentar om hendelsene i Oslo i natt:

Det er med forferdelse og sorg vi hørte nyhetene om det dødelige angrepet i Oslo i natt. Et angrep på mennesker som var samlet for å feire livet og fellesskapet. Et angrep som ser ut til å ha som hensikt å drepe og skade så mange som mulig for å skape frykt. Angrepet er et direkte angrep på LGBTQ+ personer og på alle menneskers ukrenkelige verdi, men også et angrep på det trygge samfunnet som vi alle er en del av.

Metodistkirken i Norge tar sterk avstand fra slike handlinger og holdninger.

Våre tanker og bønner er nå hos de som er rammet, døde, skadde og pårørende. I tillegg er mange flere – spesielt skeive - nå redde. Til dem vil vi uttrykke at vi står sammen med dem.

Biskop Christian Alsted, tilsynsprest Ingull Grefslie, tilsynsprest Knut Refsdal og hovedstyreleder Audun Westad