Glimt fra sykkelprosjektet  2023
Glimt fra fjorårets sykkelprosjekt våren 2023

Metodistkirkens sykkelprosjekt 2024 er i gang!

Det er straks klart for årets sykkeldugnader, og Metodistkirken i Drammen trenger flere frivillige!

Generell informasjon om prosjektet

Vi ønsker å bidra til at flere barn skal kunne få seg en egen sykkel. Gjennom høsten og vinteren samler vi derfor inn brukte barnesykler, og i løpet av våren setter vi syklene i stand, og deler ut gratis til barn i nabolaget, inkludert refleksvest og sykkelhjelm som vi kjøper inn. Alt skjer på dugnad.

Oppgaver vi trenger frivillige til

Hvis du kunne tenke deg å hjelpe til med enten å vaske, pusse rust, pumpe opp dekk, montere refleksbrikker, utføre reparasjoner av større eller mindre omfang, rydde bære og sette på plass, er du hjertelig velkommen til det. Dette kan også være en fin mulighet til å lære litt om sykkelreparering, for de som vil det.

Vi trenger også frivillige til å koke kaffe, steke vafler, dekke bord, rydde bort, brette brosjyrer, klippe sykkel-lapper, eller rett og slett bare være tilstede med smil og oppmuntring til de som jobber. Det er oppgaver for absolutt alle som har lyst til å hjelpe til!

Jo flere frivillige vi blir til å dele på oppgavene, jo flere sykler får vi ferdige, og får gledet flere barnefamilier som ikke ville hatt råd til sykkel selv.

Når og hvor?

Oppsatte dugnads-tidspunkter:
Lørdag 27. april fra kl. 11.00-17.00 (servering av enkel lunsj/suppe, te, kaffe, saft og vafler)
Lørdag 4. mai fra kl. 11.00-17.00 (servering av enkel lunsj/suppe, te, kaffe, saft og vafler)
Onsdag 15. mai fra kl. 17.00-21.00 (servering av te, kaffe, saft og vafler)
Onsdag 22. mai fra kl. 17.00-21.00 (servering av te, kaffe, saft og vafler)

Møt gjerne opp i bakgården i Tordenskioldsgate 104!
Innenfor de nevnte tidspunktene, velger du selv, når du vil komme og gå, alt etter hvor mye du ønsker/orker å bidra. Vi er takknemlige for all hjelp!

Vi trenger også frivillige som kan hjelpe til på selve utdelingsdagen. Nærmere informasjon om tidspunkt for denne, blir opplyst under dugnadene.

Fikk du ikke svar på alt?

Har du flere spørsmål, kan du sende en e-post til drammen@metodistkirken.no eller se våre kontaktopplysninger.