1norgeskart

Hva skjer i nord? En liten presentasjon av Harstad og Skånland

Vi i Metodistkirkens Barne og Ungdomsforbund er heldige og har lokallag over hele landet. Dette gir deg som student mange muligheter til å være med i en lokal Metodistkirke uansett hvor du studerer.

Harstad og Skånland er bare et eksempel på dette. Her er det både speider, barneaktiviteter og ungdomsklubb. Og når man legger til at ungdomsklubben er like naturlig samlingspunkt som idretten, da betyr vi mye for mange.  Det som også er veldig spennende er det internasjonale samspillet disse menighetene har. Blant annet er det 2 ettåringer (frivillige ungdom som jobber i menigheten i et år) fra Tyskland. Se filmen de har laget her og bli bedre kjent med deres arbeid gjennom dette året. Vernepliktige er også med i menighetene.

Kanskje det kan friste deg å studere og være med i menigheten? Harstad er campus for UiT Norges arktiske universitet. Evenes flystasjon er et godt alternativ for deg som skal i luftforsvaret. Som nevnt er det også et godt speiderarbeid i menigheten og her er det alltid plass til både flere ledere og medlemmer. Det å være speider gir mye god og nyttig kunnskap man alltid kan få bruk for.

Så ja, er du i området Harstad/Skånland, sving innom våre menigheter og la deg inspirere.