mona-tromborg.-foto-m.l.moan.-
Ny i staben, Mona Trømborg fra Mysen.

Mona Trømborg tar grep om Sommerfesten

229 dager igjen til sommerens høydepunkt.

Hedmarktoppen folkehøyskole blir arena for Sommerfesten 2024. Datoene er 1.- 4.august. Nyansatt i stillingen som arrangementsplanlegger er et kjent fjes fra Mysen, Mona Trømborg. Hun startet i jobben 1.desember i en ettårig prosjektstilling. Mona har også ansvar for Årskonferansen som blir på Økern i Oslo 21.-23.juni.

-Hva blir nytt på Sommerfesten?
-Vi flytter Sommerfesten fra kysten og inn i landet, til østsida av Mjøsa, svarer Mona som er godt i gang i stillingen som er på 30 %. Familien hennes har vært en del av Metodistkirken siden begynnelsen av år 2000. De fire var tidligere medlemmer i Den norske kirke. Det var datterens deltakelse i barnekoret i Metodistkirken i Mysen som fikk familien på nye tanker.

Mona beskriver seg selv som et «frivillig-menneske», og mange vil huske henne fra tidligere årganger av Sommerfesten hvor hun har solgt popcorn og sukkerspinn til inntekt for våre misjonsprosjekter.

Daglig leder Emil Skartveit er svært fornøyd med å ha Mona på laget. -Hun er en av oss og kan gå rett inn i jobben uten opplæring.

-Jeg liker å organisere og arrangere, trives med å jobbe med prosjekter, svarer den travle tobarnsmora. Hun har måttet stokke om på kabalen for å begynne som arrangements-planlegger. Vår nye kollega kommer til å pendle mellom Mysen og hovedkontoret det neste året.
Velkommen, Mona, og la oss håpe det alltid går et tog!

Tekst og foto: Marta Lillian Moan