49525_360132_bf1a8facaf

Ny direktøy for Celad i Sierra Leone

CELAD I Sierra Leone har fått ny direktør etter at Smart Senesie gikk over i ny jobb for regjeringen tidligere i år. Hun heter Konima Borbor Kamara.

Her er hun:

"Jeg er født i Moyamba District og er innfødt Sierra Leoner. Jeg gikk på skole i Kenema og har en bachelor grad i Community Development Studies. For tiden holder jeg på med en mastergrad i Peace and Development. Jeg er gift og har to barn, en gutt og ei jente. I tillegg har jeg tre fosterbarn." Konima har 17 års arbeidserfaring fra utviklingsarbeid fra før og er erfaren på området. Tidligere arbeidsgivere er Plan International Sierra Leone, Oxfam International i Sierra Leone og Liberia, Concern Worldwide og Care International Sierra Leone. Hun er metodist og medlem i King Memorial United Methodist Church Regent Road i Freetown.

Hun er glad i cassava leaves (tradisjonell matrett) og elsker å lese og danse!

Konima søkte på den utlyste jobben som ny sjef for CELAD fordi hun kjente at hun ville gi noe tilbake til kirken som har gitt henne så mye: «I løpet av ungdommen og unge voksne dager fikk jeg anledning til å delta på ulike opplæringer og lære meg ferdigheter som jeg siden har brukt i min karriere i utviklingsarbeidet og humanitært arbeid. Disse ferdighetene har jeg brukt når jeg har arbeidet for medmenneskers beste i andre organisasjoner. Så da jeg fikk denne anledningen følte jeg at nå var tiden inne for meg til å tjene min egen kirke.»

Hvilke forventninger har du til at CELAD har en rolle å spille i fremtidens Sierra Leone? «Jeg forventer at CELAD skal støtte flere lokalsamfunn i årene som kommer gjennom Partnership in Development (PID) modellen fordi jeg tror at denne modellen er bærekraftig. Jeg forventer også å engasjere meg for å bedre likviditeten på «Misjon og Utvikling»sektoren i UMC Sierra Leone. Jeg forventer å fortsette det gode forholdet med våre partnere og holde motivasjonen i staben oppe».

Vi takker vår nyeste partner for intervjuet og ser fram til å samarbeide nærmere med henne og Sierra Leone delen av PID familien!