img_6053.

Jubileumskonsert

Søndag 14.april inviterte Metodistkirkens sangkor til jubileumskonsert for å feire sine 150 år. Mange tok imot invitasjonen, og fikk oppleve en flott og innholdsrik konsert. Sangkoret hadde for anledningen dannet et prosjektkor hvor flere med tilknytning til kor og menighet var med. I tillegg hadde de invitert Kvitsøy menighetskor og Rennesøy kyrkjekor til å være med i et stort felleskor, og Mosterøy ungdomskorps til å spille. Andre som bidro musikalsk var sangkorets forrige dirigent, Bjørn Terje Bertelsen på flygel, Eugenie Prøis Lunde som dirigerte felleskoret i noen sanger, solistene Narve Steine og Randi Hodnefjell, Karen Anne Hodnefjell og Mari I. Kristiansen. Det hele ble ledet av dirigent og organist Ole Hodnefjell, som fikk god trim med å bevege seg mellom flygel, og orgel og korpset på galleriet. Marit Bjørnevik ønsket velkommen, og ledet oss gjennom konserten. Sigrun Klinkenberg innledet med å lese salme 100 fra Bibelen. Programmet var variert, og vi fikk høre sanger fra sangkorets første tid som «Stor er vår Gud», til mer nyere sanger som «Kärlekens tid». Både prosjektkor og felleskor imponerte med sin sang. Det gjorde også solistene på den mektige sangen «Den hellige stad», som for øvrig var en skikkelig «gåsehudopplevelse». Mosterøy ungdomskorps gav oss mye flott musikk fra galleriet. Publikum fikk også være med å synge, og med godt med folk i kirkebenkene, ble det flott fellessang. Da konserten var slutt ble de medvirkende takket med blomster, og Reidun Sirevåg ble takket av menigheten for sin imponerende innsats for sangkoret i over 30 år. Etterpå var det kaffe, marsipankake og mange andre gode kaker i Wesleysalen, som fyltes helt opp av fornøyde konsertdeltagere. Tusen takk til Metodistkirkens sangkor, og andre medvirkende, for en fantastisk konsert!