harstad_01_23
Alma, Janett, Beate og Ragnhild stiller gjerne i Metodistkirken Harstad på Supertirsdager, som er en gang hver måned, og på ordinære tirsdager med felles lunsj. Da er gjerne flere generasjoner samlet på ett brett med datter, mor, bestemor og oldemor representert.

Supertirsdag i Harstad

Finn ut hva supertirsdag i metodistmenigheten i Harstad er!

Hver tirsdag er det åpen lunsj i Metodistkirken i Harstad. En gang i måneden tar de litt ekstra i, og da er det supertirsdag. Da samles medlemmer og venner seg for å dele selskap og mat i kirken. Her er noen glimt fra noen samlinger i det siste:

Lunsj ved langbordet i kirken, hvor Sven-Tore Dreyer Fredriksen samler troppene til mat og prat.

Økumenisk korsvandring gjennom Harstad by samlet folk fra de ulike menighetene, også i 2023: Den katolske kirken, Den norske kirke i Harstad, Harstad Normisjon, Harstad Baptistmenighet og Metodistkirken Harstad.

Å spise påskemåltid sammen 2.påskedag, er tradisjon i Metodistkirken. Man samles til høytid og fest før gudstjenesten som er om kvelden. På menyen står lam som hovedrett, og det er hvite duker og alt på stell. Sven-Tore Dreyer Fredriksen er vert. Han trives over grytene, og sørger for at alle får et velsmakende måltid og godt samvær.
Alle fotos: Helen Byholt Lovelace.

Tekst: Marta Lillan Moan