Testside - Metodistkirken.no

• NIvå 2
      • Nivå 3
        • Nivå 4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam viverra felis vitae pellentesque facilisis. Nulla eu eleifend nunc. Maecenas pellentesque ante mauris, hendrerit bibendum tellus iaculis et. Cras maximus erat sed sapien laoreet auctor. Integer molestie ullamcorper consequat. Nunc tincidunt ultricies erat, ac aliquam nulla sagittis ac.
        • NIvå 4

• Nivå 1
    • Nivå 2
      Dette er innhold i nivå 2

Åpne/lukke innhold

Tekst

• Tittel

waughBle født 28. oktober 1789 i Fairfax County, Virginia, U.S.A. 15 år gammel ble han omvendt og medlem av the Methodist Episcopal Church. Omkring 20 år ble han prest i kirken og virket i Baltimore frem til 1828 da han flyttet til New York. Der fikk han ansvar for redaksjonell virksomhet. Under Generalkonferansen i 1836 ble han valgt til biskop. Som biskop reiste han svært mye og ledet flere ulike årskonferanser. Han var derfor en av de ledende biskoper i USA da han skrev kallsbrevet til O. P. Petersen som denne fikk med seg til Norge i 1853. Brevet var retningsgivende for det arbeidet Petersen startet i hjemlandet og som førte til dannelsen av Metodistkirken i Norge. Waugh døde i 1858.

Torsdag25. apr

Fredag26. apr