invi1

Verdensmetodistkonferansen i Göteborg 13.-18. august

Biskop Alsted ønsker alle norske metodister velkommen til høstens store høydepunkt.

Kjære norske metodister,

Det er ikke mange av oss som har opplevd en verdensmetodistkonferanse der hele verdens metodistbefolkning er samlet.
Men nå har vi sjansen, for den 22. verdenskonferansen arrangeres 13.-18. august 2024 i Göteborg i Sverige. Det er praktisk talt i vår egen bakgård.

Det er Equmeniakyrkan i Sverige sammen med Metodistkirken i Norge og Danmark, som innbyr til konferansen. Biskop Christian Alsted, Knut Refsdal (Norge) og Thomas Risager (Danmark) har vært involvert i planleggingen av denne konferansen, der alle wesleyanske og metodistiske kirkesamfunn fra hele verden kommer sammen.

Det blir mange flotte gudstjenester, spennende og utfordrende bibelstudier, undervisning, samtaler, tankevekkende presentasjoner som viser kristendommens og metodismens mange ulike ansikter rundt om i verden.

I tillegg er det selvsagt også en fin anledning til å møte spennende mennesker og knytte nye kontakter i den store metodistfamilien.
Sammen med Verdensmetodistkonferansen arrangerer Ekumeniakyrkan sin årlige konferanse, så vi kommer til å være mange mennesker samlet i Göteborg.
Det er plass til deg også, og hvem vet når vi får en ny verdensmetodistkonferanse så nær oss igjen.
Så det er NÅ - skynd deg å melde deg på via denne lenken:

Frem til slutten av januar er prisen $349,-, mens unge mellom 18 og 35 år kan melde seg på for $99,-.

Vi håper at mange Norske metodister vil gripe denne muligheten til å oppleve at Metodistkirken er mye mer enn den kirken vi kjenner fra Norge.

Guds fred og de beste hilsener

Christian Alsted